Een rechtsbijstandverzekering helpt je met problemen in de toekomst. Heb je nu een probleem? Vergelijk dan Rechtsbijstand on Demand.
Voor je een rechtsbijstandverzekering afsluit is het wel zo fijn om alles te weten over de verzekeraar. Radar uit hun kritische blik op consumentenzaken elke maandagavond om 20:30 bij AVROTROS op NPO 1. De afleveringen zijn ook online terug te zien via de website, waar je ook meer achtergrondartikelen, tips en het laatste consumentennieuws kunt vinden. Radar is een ideale bron wanneer je rechtsbijstandverzekeringen aan het vergelijken bent.
Rechtsbijstandverzekering Radar
Zo’n 3 miljoen Nederlanders hebben op dit moment een rechtsbijstandverzekering. Wanneer je in een situatie terecht komt waarin je denkt eventueel een rechtsbijstandverzekering nodig te hebben, controleer dan eerst of je aan de voorwaarden voldoet. Het is namelijk zo dat consumenten die onder een bepaalde inkomensgrens zitten recht hebben op een vergoeding vanuit de overheid. Radar vertelt online meer over deze voorwaarden. Ook vindt Radar het van groot belang dat de consument op de eerste plaats staat bij verzekeraars en ze doen er alles aan om dit waar te maken.
Wat doet Radar?
Radar vindt het vooral belangrijk dat zaken zo voordelig mogelijk verlopen voor de consument. Ze willen dat dingen eerlijk en transparant gaan, zodat de consument straks niet voor verrassingen komt te staan. Ze zetten zich in voor consumenten en zorgen ervoor dat zij beter worden behandeld door de overheid en bedrijven waar we allemaal mee te maken hebben. Radar werkt met een testpanel waar je als consument gratis lid van kan worden. Zo nemen ze enquêtes af en de resultaten daarvan worden in het programma gebruikt. Momenteel kent het testpanel tienduizenden leden, maar hoe meer leden hoe betrouwbaarder de uitslag, dus doe vooral mee!
Douche en Loden Leeuw van Radar
Om de wekelijkse aflevering een beetje spannend te houden reiken ze iedere week een douche uit. Als kijker kun je een bedrijf nomineren voor zowel een goede als een slechte service. Een goede service levert een warme douche op, een slechte een koude. Op deze manier kun je als consument een bedrijf die je verrassend goed geholpen heeft in het zonnetje zetten, of een bedrijf met een teleurstellende service duidelijk laten weten dat ze iets moeten veranderen aan hun werkwijze. Sinds 2002 wordt de Loden Leeuw elk jaar uitgereikt aan de meest irritante reclame op de Nederlandse televisie. Ook is er een prijs voor de meest irritante Bekende Nederlander in een reclame. Op deze manier laat Radar met een knipoog weten dat er iets moet gebeuren.
Radar is een televisieprogramma dat consumentenzaken behandelt en daarbij het belang van de consument op de eerste plaats zet. Het helpt je bij het vinden van de beste rechtsbijstandverzekering. Behalve een televisieprogramma is er een Radar forum op internet en vind je de nog steeds bruikbare video’s op You Tube terug.
De positie van de consument staat altijd voorop bij Radar, dat er naar streeft elke consument een zo voordelig mogelijke verzekering voor te schotelen. Er wordt scherp gelet op de voorwaarden voor de consument en of er geen sprake is van kleine lettertjes en onzichtbare kosten. Radar geldt als de ideale bron om de rechtsbijstandverzekeringen te vergelijken.
Nadat je zelf de beste rechtsbijstandverzekering met behulp van Radar hebt afgesloten, kun jij je zelf ook nuttig maken voor het programma van Avro/Tros. Je kunt je namelijk aanmelden voor een testpanel om mee te helpen de beste verzekeringen te selecteren.